Myyntiehdot
Verkkokaupan ULTIMATEBEAUTY.FI (jäljempänä verkkokauppa) omistaja on OÜ UltimateBeauty (rekisteritunnus 14641412), joka sijaitsee osoitteessa Tartu mnt 84a, Tallinna, Viro.
1. Myyntisopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot
Myyntiehdot koskevat tuotteiden ostamista verkkokaupasta.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä. Hintaan lisätään tuotteen toimitusmaksu.
Toimitusmaksu riippuu ostajan osoitteesta ja toimitustavasta. Toimitusmaksu ilmoitetaan ostajalle tilauksen laatimisen yhteydessä.
Tuotetiedot on kerrottu verkkokaupassa tuotteen yhteydessä.
Tilauksen tekeminen
Tilataksesi verkkokaupasta lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin. Täytä vaaditut kentät ja valitse sopiva toimitustapa. Tämän jälkeen näytöllä näytetään loppusumma, jonka voi maksaa pankkilinkillä tai muulla maksutavalla.
Sopimus astuu voimaan sillä hetkellä, kun maksettava summa on siirtynyt verkkokaupan pankkitilille.
Jos tilattuja tuotteita ei voida toimittaa tuotteen loppumisen tai muun syyn vuoksi, siitä ilmoitetaan ostajalle mahdollisimman pian, ja maksettu raha (toimituskulut mukaan lukien) palautetaan välittömästi, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua ilmoituksen lähettämisestä.
Toimitus
Tuotteita lähetetään seuraaviin maihin: Viro, Suomi.
Tuotteen toimituskulut maksaa ostaja, ja vastaavat hintatiedot on esitetty toimitustavan valinnan yhteydessä.
Viron sisäiset lähetykset saapuvat ostajan ilmoittamaan osoitteeseen yleensä 3–7 arkipäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta. Toimitus Viron ulkopuolelle tapahtuu 14 kalenteripäivän kuluessa.
Poikkeustapauksissa verkkokaupalla on oikeus toimittaa tuotteet 45 kalenteripäivän kuluessa.
Peruuttamisoikeus
Tilauksen vastaanottamisen jälkeen ostajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty sopimus 60 päivän kuluessa.
Peruuttamisoikeutta ei ole, jos ostaja on oikeushenkilö.
Jotta 60 päivän palautusoikeutta voidaan käyttää, tilattuja tuotteita ei saa käyttää muulla tavoin kuin tuotteen olemuksen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi samalla tavalla kuin se on sallittu tuotteen testaamiseksi fyysisessä liikkeessä.
Jos tuotetta on käytetty muuten kuin on tarpeen sen olemuksen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi tai siinä on käytön tai kulumisen merkkejä, verkkokaupalla on oikeus alentaa palautettavaa maksua tuotteen arvon alenemisen mukaisesti.
Tuotteen palauttamiseksi sinun on lähetettävä peruuttamisilmoitus, joka löytyy täältä: peruuttamisilmoitus sähköpostiosoitteeseen 60 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Ostaja maksaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvat kustannukset, paitsi jos palautuksen syynä on se, ettei palautettava tuote vastaa tilattua (esim. se on väärä tai viallinen).
Ostajan on palautettava tuotteet 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä tai todistettava, että hän on luovuttanut ne kuljetusyritykselle edellä mainitun ajan kuluessa.
Vastaanotettuaan palautetun tuotteen verkkokauppa palauttaa ostajalle välittömästi, mutta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen mukaisesti saadut maksut.
Verkkokauppa voi kieltäytyä rahan palauttamisesta, kunnes se on vastaanottanut sopimuksen kohteena olevan tuotteen tai kunnes ostaja on todistanut palauttaneensa tuotteen riippuen siitä, kumpi tapahtuu aikaisemmin.
Jos ostaja on nimenomaisesti valinnut muun toimitustavan kuin verkkokaupan tarjoaman halvimman tavallisen toimitustavan, verkkokaupan ei tarvitse palauttaa kuluttajalle kustannuksia, jotka ylittävät tavalliseen toimitustapaan liittyvät kustannukset.
Verkkokaupalla on oikeus perua kauppa ja vaatia ostajalta tuotteen palauttamista, jos tuotteen hinta verkkokaupassa on merkitty virheen vuoksi huomattavasti alle tuotteen markkinahinnan.
Valitusoikeus
Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tuotteen sopimusehtojen vastaisuudesta tai puutteesta, joka oli olemassa jo tuotteen luovutushetkellä ja joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta ostajalle. Ensimmäisen vuoden kuluessa siitä, kun tuote on luovutettu ostajalle, puutteen oletetaan olleen olemassa jo tuotteen luovutushetkellä. Tämän oletuksen kumoaminen on verkkokaupan velvollisuus.
Jos tuote on puutteellinen, ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@ultimatebeauty.fi tai soittamalla numeroon +372 5037770.
Verkkokauppa ei vastaa puutteista, jotka ovat syntyneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu ostajalle.
Jos verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on puutteita, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa korjaa tai vaihtaa puutteelliset tuotteet. Jos tuotetta ei ole mahdollista korjata eikä vaihtaa, verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyvät maksut.
Verkkokauppa vastaa kuluttajan valitukseen kirjallisesti tai kirjallisesti uudelleenesitettävässä muodossa 15 päivän kuluessa.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely
Verkkokauppa käyttää ostajan antamia henkilötietoja (kuten nimi, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite, tilitiedot) ainoastaan tilauksen käsittelyyn ja tuotteiden lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa luovuttaa henkilötiedot kuljetusyrityksille tuotteiden toimittamista varten.
Verkkokauppa lähettää uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain, jos ostaja on ilmaissut halunsa vastaanottaa niitä antamalla sähköpostiosoitteensa verkkosivustolla ja ilmoittanut halustaan vastaanottaa suoramainontailmoituksia.
Ostaja voi milloin tahansa kieltäytyä vastaanottamasta sähköpostiinsa tarjouksia ja uutiskirjeitä ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.
Riitojen ratkaiseminen
Jos ostajalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne on esitettävä sähköpostitse info@ultimatebeauty.fi tai puhelimitse +372 5037770.
Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimalla, ostaja voi kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Voit tutustua menettelyehtoihin ja esittää hakemuksen täällä. Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta aiheutuvia riitoja. Ostajan valituksen lukeminen komissiossa on ilmaista. Ostaja voi kääntyä Euroopan unionin kuluttajariitoja ratkaisevan foorumin puoleen.